Jumppatuntien kuvailut: 

KEHONHUOLTOJUMPPA

Kehonhuoltotunnilla keskitytään vahvistamaan vartalon ydintukilihaksia ja venyttämään isoja lihasryhmiä. Lisäksi tehdään liikkuvuusharjoituksia. Venyttelyn aikana käydään läpi kaikki kehon isot lihasryhmät. Lopuksi lyhyt rauhoittuminen tai ohjattu rentoutusharjoitus. Oma alusta mukaan. 

Maanantai klo 17.45-19.00 Neidonkallion päiväkodilla 
Ohjaaja: Pia Taskinen 

AAMUJUMPPA

Aamukäynnistys koko kroppaan! Alkulämmittelyä, lihaskuntoliikkeitä eri välinein, venytyksiä. 

Tiistai  klo 9-10  Uimahallilla alasali                                                                       
Ohjaaja: Karita Soukko    

LIHASKUNTOJUMPPA                                                                                                 

Tunti sisältää lyhyen alkulämmittelyn, jonka jälkeen keskitytään  lihaskuntoa vahvistaviin voimaliikkeisiin sykkeen kohotuksineen. Jumpassa huomioidaan koko kroppa ja suositaan toiminnallista harjoittelua. Tunnilla käytetään pumppitankoja, käsipainoja ja steppilautoja. Reipasta jumppaa oman kunnon ja tunnon mukaan.

Tiistai klo 19.30-20.30  Uimahallilla alasali 
Ohjaaja: Sini Aavio 

KUNTO-CIRCUIT

Monipuolinen kuntopiiri. Jokainen treenaa kuntopiirissä oman kunnon mukaan. Tunti sisältää alkulämmittelyn, koko vartaloa kehittävän kuntopiiriosuuden ja lopppuvenyttelyn.Miehille ja naisille. Myös kertamaksulla tähän ryhmään 5 € kerta.

Perjantai klo 18-18.50   Gesterbyn koulu 
ohjaaja: Sini Aavio/ Pia Taskinen

RYHTI-LIHASKUNTOJUMPPA

Ryhti-tunti on monipuolinen perusjumppatunti, joka koostuu alkulämmittelyssä, tasapainoilusta, lihaskunto-osiosta ja venyttelystä. Tunnilla hyödynnetään oman kehon painoa ja eri välineitä. Ryhti-tunnilla painotetaan niska-hartiaseudun hyvinvointia ja tavoitellaan hyvää ryhtiä. Tunti sopii kaiken kuntoisille.  

Torstai klo 18.45-19.45 Uimahallila alasali 
Ohjaaja: Isa Lemmetty

PILATES

Pilates keskitason  tunti. Suosittuun kehonhallintamenetelmään perustuva tunti, joka kehittää keskivartalon syviä lihaksia, tasapainoa ja liikkuvuutta sekä vetreyttää selän aluetta. Rauhallinen, omaan kehoon keskittyvä tunti, joka etenee progressiivisesti haastavampiin liikkeisiin kauden aikana. 

Torstai klo 16-16.55 Uimahallilla yläsali                                                                        Ohjaaja Karita Soukko

Perjantai klo 8.30-9.30  Uimahallilla yläsali                                                              Ohjaaja: Karita Soukko

TEHOTREENI                                                                                               

Vauhdikasta ja hikistä menoa tehotreenissä! Treenissä rasitetaan monipuolisesti koko kroppaa ja otetaan tehot irti viimeiseen vetoon asti. Tunnilla otteita crossfit harjoittelusta. Tunti sopii naisille sekä miehille!

Lauantai klo 10.15 -11.15 Uimahallilla alasali   Ohjaaja: Sini Aavio                                                                                                         

TEEMAKURSSIT

Keväällä  pidämme lyhytkursseina eri teemoilla liikunnan tutustumis-ja syventymiskursseja. Teemakurssit pidetään sunnuntaisin uimahallin yläsalissa kellonaika vaihtelee hieman kurssista riippuen. Kevään teemakurssien ohjelma:          

Keho ja mieli 14.1.-28.1. sunnuntai klo 12-13 uimahalli yläsali

Tervetuloa huoltamaan kehoa ja mieltä. Tunnilla keskitytään rentouttaviin kehonhuolto – ja venytysliikkeisiin sekä tehdään rentoutusharjoitus.

Kuntosaliharjoittelun ABC kurssi 21.1.-11.2. sunnuntai klo 16.45-17.45 uimahalli kuntosali 

Jos salilla käyminen on sinulle uutta, osallistu kurssille, niin tiedät mistä aloittaa!

 Kurssiin kuuluu 4 ohjattua tapaamista, joiden aikana tutustutaan kuntosaliharjoittelun perusteisiin ja turvallisiin lihaskuntoliikkeisiin laitteita ja painoja hyödyntäen. Kurssilaiset saavat kurssin lopulla harjoitteluohjelman, joten kuntosaliharjoittelu mahdollistuu myös kurssin jälkeen.

Tapaamiset ovat sunnuntaisin 21.1-11.2. uimahallin kuntosalilla klo 16.45-17.45.  Mukaan mahtuu 8 liikkujaa.

Lempeä jooga 4.3.-18.3.  sunnuntai klo 12-13.15 uimahalli yläsali 

Helli kehoa ja mieltä lempeällä joogalla kolmena sunnuntaina. Tunti etenee rauhallisessa tahdissa lämmittelyliikkeiden kautta vahvistaviin ja venyttäviin asanoihin. Tunti päättyy rauhoittavaan loppurentoutukseen.

Lempeä jooga sopii kaikille, myös aloittelijoille.